5 en 6 juni

6 juni 2017 - Saintes, Frankrijk

Was ik het 26 mei, vanmorgen 5 juni, was Monique ineens een jaar ouder.

's-Morgens rustig aan gedaan en omstreeks 10.30 reden van de saaie, maar gratis camperplek weg richting Ribadeo, althans was de bedoeling. Weer snelwegen en tolwegen vermijdend. Vaak wel vermoeiender en intensiever (rotondes en geen cruise-controle) maar veel mooier. Onderweg liepen we in op 2 campers, die ons pad al diverse keren hadden gekruist tijdens onze reis. Aardige gasten, gewoon normaal. Dat maak je wel eens anders mee met camperaars. Toen ze stopten voor de lunch ff bijgepraat en e-mail adres uitgewisseld om het filmpje van mij dasch-cam op te sturen.

Vanaf dat moment liep de reis niet meer zo als de bedoeling was. Op de in geplotte camping was niemand te bekennen. Bovendien was het uitzicht en de omgeving er  niet zo als aangegeven. Dus opzoek naar iets anders. Het is al meer opgevallen, als je dat gaat doen, je van hot naar her rijdt. Waarom? ik zou het niet weten, misschien komt dat door mijn simpelheid. Na langs 2 coördinaten te zijn gereden, waar de camping niet meer bestond, uit eindelijk toch een camping gevonden aan zee. Camping Gaivota in Barradeiros.. Dit omstreeks 16.00 uur en na 272 km. Ondanks de camping nog lang niet vol was op dat  moment, was het voor de eigenaar toch wikken en wegen of er nog een plaatsje was. Gelukkig wel, maar een half uur later bleek wel waarom. Er arriveerde een Italiaanse camperclub, met zo'n 22 campers en niet de kleinste. Omdat er in de gehele omgeving verder niets was, besloten we in het restaurant van de camping te gaan eten. Ook dat was geen succes. Maar ja, de camping was verder prima en vanmorgen 6 juni werd het na  alles en een regenachtige nacht toch weer gewoon licht. Half bewolkt en een goede temperatuur. Omstreeks een uur of 13,00 besloten we via het strand naar het stadje te lopen, wat we in de verte zagen liggen. Heerlijk bij opkomend tij langs de vloedlijn. Terrriiinnng Terrriiing, nu doe ik niet de Haagse Tram na, maar ik bedoel duidelijk te maken hoe ver het was. Na ongeveer anderhalf uur, dus denk een km of 7, bleek dat er tussen ons op het strand en het stadje een rivier lag. Geen ferry en geen brug. Bij navraag bleek er wel een brug te zijn, maar 4 km verder. Nou kennen we wel iemand, ook niet meer de jongste en die begin jullie 4 dagen achter elkaar elke dag 50 km.gaat lopen, maar dit was voor ons geen optie. Gelukkig was er dicht bij wel een cafétje open waar we een heerlijk "bakkie" hebben gedaan. Terug, voor de wind en over de weg ging een stuk makkelijker. Een uurtje. Terug bij de camper, heerlijk gedouchd en daarna de koelkast opgeruimd. Had er dorst van gekregen. Inmiddels staat de kip op, dus de rest van de dag zal wel goed komen. Vanavond kijken we hier de Marrokaanse vervolgserie op Ned 1, 20.30 uur. Morgen staan we hier ook nog. Wordt vervolgd. Zie onder "Foto's" de foto's van vandaag. O ja die rode viskist troffen we hier op het strand aan. Het is een kist van de visafslag Scheveningen. Vermoedelijk over boord geslagen bij een kotter,

1. Ingrid:
    6 juni 2017
    Monique nog Gefeliciteerd met je verjaardag. Het is wel goed voor jullie om af en toe is een heerlijk eind te lopen. Fijne voortzetting.
  2. Adriaan en Monique:
    6 juni 2017
    Dank je wel. Inderdaad af en toe.
  3. Tjeerd:
    6 juni 2017
    Monique en uiteraard ook Adriaan. Van harte gefeliciteerd. Dat er nog maar heel veel verjaardagen in gezondheid en geluk mogen volgen.
    Ja neef, alleen camperplaatsen en kampeerterreinen zoekt op Internet is heel vaak kl.... Daar zijn gidsen voor die veel beter zijn. Vooral de duitse gidsen zijn erg goed. Maar een wandeling doet je toch goed. Geeft conditie enz. Geniet zo veel mogelijk. Over die kist. Ik haalde niet ver van Pisa eens een tas van Dirk van de Broek uit zee. Nederlanders zijn net overal even netjes.
  4. Ferry:
    6 juni 2017
    Monique alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
  5. Nel:
    7 juni 2017
    Goedemorgen
    Heel fijne reis verder
    Veel zon het is hier pet niet lekker alles waait om in de tuin .
    Maar je kunt niet alles hebben .
    Dikke knuffel tot later ,
    Nel Mama .
  6. Floris:
    7 juni 2017
    Nog van harte Monique, jij ook Adriaan
    Wat een leut! Geweldig avontuur!
    Geniet ze!, en, have a safe trip!
    Groetjes, Floris