17 tm 21 juni

21 juni 2017 - Sonzay, Frankrijk

Eindelijk weer een stukje over onze belevenissen. Daar kan ik kort over zijn, ik had het u al gemeld in ons vorige verslag, "niet veel te melden" Het was ook de bedoeling dat we in St.Palais 3 dagen zouden blijven staan, dat zijn er 5 geworden. Dit was ook weer zo'n camping waar je gelijk een klik mee had. Niks bijzonders, maar toch. Overigens een heerlijk zwembad. Misschien was dat het.

De beheerders waren Nederlanders van half in de dertig. Ze waren zo'n dertien jaar geleden begonnen. Samen, geen personeel. Nu in het laag en hoog seizoen nog steeds niet. Ze hebben 2 kinderen 1 van dertien en 1 van 15. Dus toen ze begonnen waar die klein. Respect hoe ze dat hebben bol gewerkt. Nu nog 's-morgens vroeg beginnen tot 's-avonds laat. Alles doen ze zelf. Grasmaaien, onderhoud zwembad, nieuwe gasten ontvangen, vertrekkende gasten enz enz. Avonds draaien ze met z'n vieren het restaurantje. De vrouw in de keuken, vader bestellingen opnemen en de kinderen bedienen. Zaterdagavond  waren er 28 gasten. Begin er maar aan.  Een prima prijs/kwaliteit verhouding. Hoofdzakelijk Nederlandse gasten. Het was een zgn GGG camping. Om er achter te komen wat dat was moest ik ff googelen. Dat zal ik u besparen

Zaterdagmorgen zitten wij aan een bakkie toen er 2 Nederlanders langs liepen die een plaatsje zochten. Gelijk zei ik tegen Monique; "ik moet me sterk vergissen maar dat is Floor Heysteeg. Floor had in 1972, 1 jaar naast mij gezeten in de klas op de Haagse politieschool. 'Hi Floor. Hee verrot Adrie wat moet je hier" Elkaar 45 jaar niet gezien. Ten eerste toevallig, ten tweede prachtig toch?  Onder genot van een "paar" drankjes hebben we dagelijks bijgepraat. Meer van; "weet je dit nog, weet je dat nog"

St Palais (1)

Eigenlijk heb ik verder niet spectaculairs te melden. Alleen dan we in de avond met de schemering overvallen werden door de muggen. Dat we dagelijks bezoek kregen van de camping kip en de camping eend met jongen. Niet zo gek, als er steeds een bak water voor je klaar stond en je vers brood geserveerd kreeg.

We hebben prachtig weer, net als jullie, zien we op TT. Maar eigenlijk een beetje te. 31 tot 35 graden en maandag 38 graden. Niet lekker zonder airco in het camper gedeelte.

Vandaag de 21 ste, hebben we toch de knoop doorgehakt en zijn we vertrokken. Richting camping

Eigenlijk achteraf een verkeerde keus. Niet qua camping maar qua streek. Richting de kust had beter geweest. Eén ding staat bij het ter persen gaan van dit verhaal wel vast, morgen gaan we richting de kust. Ik denk in de buurt van Dieppe. We gaan dus wat later richting 010. De kleinkinderen, spreken en zien we (Skype) gelukkig regelmatig en de nieuwe haring zal volgende week ook nog wel lekker zijn.

Sorry voor dit saaie verhaaltje maar ik kon het niet mooier maken, zonder te overdrijven.

Vandaag 325 km gereden. Eerste 175 km tolweg vermijdend.

O ja. De eerste tegenslag(je) heeft zich aangediend. De waterpomp heeft het begeven. Nieuwe is besteld en wordt bij terugkomst vervangen door

1. De hofjes:
    21 juni 2017
    Geweldig toch allemaal toch ! Ik snap dat je 010 nog niet mist. Heerlijk wat een leven!
  2. Jaap Tanis:
    Hoi
    Wat een leuk verslag weer van jullie
    Wij zijn op Tenerife met mijn zoon en vrouw
    Geniet er nog van daar
    Zeer warm hier ook
    Gr jaap en klara
  3. Tjeerd:
    22 juni 2017
    Ja, en zo gaan jullie door. Ik al iedere dag kijken naar een stukje, maar nee hoor. Neef had geen zin. Wel bij de les blijven jonge man. Toch wel weer een leuk stukje zo. En jullie komen inderdaad steeds dichter bij huis. Geniet er van zo lang het kan.
  4. Nel:
    Goedemorgen
    fijn dat alles goed gaat bij jullie ,
    ja aan alles komt een eind dus weer naar huis zakken ook weer fijn kleinkinderen zien op scherm is oke maar ze knuffel is toch heel anders .
    Nog fijne tijd en goede terug reis ,
    Nel Mama .
  5. Floris:
    22 juni 2017
    Kort maar krachtig verhaal! Leuk dat jullie jou collega naamgenoot tegen zijn gekomen!
    Have a safe trip!
    Groetjes, Floris
  6. Ferry:
    25 juni 2017
    Zo zie je maar weer dat de wereld toch niet zo groot is.