24 en 25 juni

25 juni 2017 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Na een rustige nacht op een mooie camperplaats in Nuncq Hautecote zijn we hier omstreeks 10.00 uur met een bewolkte lucht vertrokken.

Vijver camperplaats Mooie vijver bij de camperplaats.

In getoetst op de TomTom "Cadzand" Door middel van de NKC app. (Nederlandse Kampeer Club) had ik daar een mooie camping gevonden. Het grootste deel van de route zijn we binnendoor gereden. Bij Lille een stuk snelweg genomen, maar dat was achteraf een verkeerde keus. Nog maar net op de snelweg, een file. 40 minuten stil gestaan ivm een autobrand. Na de Frans - Belgische grens weer binnendoor gereden. Direct na de grens wel goedkoop getankt. België of Frankrijk scheelt toch zo'n 12 cent. Omstreeks 13.30 en na 194 km uur arriveerden op camping "De Wulpen" in Cadzand. Een mooie en zeer goed verzorgde camping met een zeer vriendelijke ontvangst, Dat is waarschijnlijk meer mensen opgevallen, want er was nog net 1 plaatsje vrij.

Vanmorgen genoten van heerlijke verse ZACHTE broodjes en een krentenbol. Dat harde Franse stokbrood hebben we wel even gehad. Na het ontbijt eerst orde op zaken gesteld in de camper. Wat gaat er thuis uit er wat blijft erin. Hierna zijn we omstreeks 10.30 uur van de camping vertrokken en zijn we op ons "gemakkie" door het Zeeuwse, richting Rotterdam gereden. Omstreeks 12.50 uur reden we op bekend terrein.

We zitten goed. Zonder woorden

Precies om 13.00 uur waren we thuis, waar Tamara al ons op stond te wachten. Vandaag hebben we 168 km gereden.

Inmiddels zijn de eerste wassen gedraaid. De TomTom en de laptop alweer geupload. De kaarten van Spanje, Frankrijk en Portugal al omgeruild van Nederland en Duitsland. De eerste stapeltjes kleding en handdoeken liggen alweer klaar op tafel. Van de week camper schoonmaken, de pomp (laten) repareren en een route uitstippelen die we gaan maken door Nederland met onze jongste kleinzoon Vayron. Daarna wat controles in het ziekenhuis, dan vertrekken we de 11e juli weer met Jay-Rinzho naar vermoedelijk, Duitsland. Samen gaan we half augustus voor zes weken naar Tarragona.

We hopen dat jullie een beetje mee hebben kunnen rijden en mee hebben kunnen genieten van onze reis. Wij hebben in ieder geval een mooie reis gehad, waarin we veel hebben gezien en gedaan. Godzijdank zonder ongelukken en pech. Toch totaal  6915 km gereden.

Komende weken gaan we zeker nog nagenieten door dit verslag nog eens door te lezen.

Het gaat jullie allen goed.

1. Hans Dissel:
    Ik spreek je gauw
    Gr jaap en klara
  3. Tjeerd:
    25 juni 2017
    Adriaan en Monique of andere volgorde. Welkom thuis in Capelle. En wat een werk is er dan weer he. Maar jullie hebben genoten van de reis en dat is het belangrijkste. En net wat ik dacht. de volgende reis is uitgestippeld. Gelijk heb je. Zolang het kan gaan met die banaan. Geniet er van. Ik zie jullie hopelijk wel weer een keer.
  4. Ferry:
    25 juni 2017
    Welkom thuis! En op naar de volgende reis.
    Groetjes Ferry
    Groet
    Nel mama .
  6. Nico Ras:
    26 juni 2017
    Prachtige reisverslagen waar je heel veel aan gewerkt heb met veel plezier gelezen en welkom thuis en natuurlijk gelijk naar de haring kraam [Sander] en tot de volgende reis wat we hebben gelezen!
  7. Ingrid:
    26 juni 2017
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen. Het was een heel leuk verslag. Heb er van genoten. Groetjes Ingrid
  8. Gerrit:
    27 juni 2017