13 t/m 16 juni

16 juni 2017 - Saintes, Frankrijk

Beste volgers het was even wachten, maar hier weer een kort verslag van de afgelopen dagen.

De 13e zijn we omstreeks 10.30 uur vertrokken vanaf de camperplaats net buiten Bilbao. De tolwegen hebben we gemeden, de snelwegen niet. Met somber weer waren we omstreeks 12.30 uur bij de Spaans/Franse grens. Net voor de grens konden we nog zeer goedkoop tanken 94 cent voor een liter diesel. Dat was lang geleden. Net over de grens was er een grote politie controle. Zwaar bewapende politie mensen selecteerden daar de auto's voor een controle, die door een van politiewagens opgezette fuik reden. Heb het idee dat ze hier met grensbewaking was anders omgaan als bij ons. En terecht. Tegenover de controle op een parkeerplaats hebben we gegeten en een keuze gemaakt waar we naar toe zouden gaan. Dat werd camping Le Bascat in Dax. Achteraf geen gelukkige keuze, met de camping was niets mis, maar met de gasten. Alleen, maar dan ook alleen maar Fransen. 203 km

022 DAX terug weg 20170613_155300 (1) 022 DAX terug weg 20170613_155300 (2)

Andere morgen dus weer snel vertrokken. Na een rustige rit kwamen we omstreeks  13.15 uur en na 156 km aan op een camperplaats in Arcachon. Een pracht plaats bij een prachtig strand. Het strand en de zon (31 gr) was het enige wat we er hadden. Geen enkele voorziening. Zelfs geen satelliet ontvangst. Omdat het de weersverwachting gunstig was besloten we er 2 nachten te blijven staan. Langer was niet mogelijk, omdat we dan schoon water moesten tanken, vuil water moesten lozen en het chemisch toilet moesten legen. 's-Avonds naar de mooie zonsondergang gekeken. Echter de andere dag hebben we de hele dag op mooi weer zitten wachten, maar zonder resultaat. Wat gewandeld en gelijk vers stokbrood gehaald bij de bakker in een dorpje verderop. Alleen nog wat ergernis gehad van een Fransman, over de manier hoe zijn camper parkeerde.

023 Arcachon. 20170613_155300 (6) 023 Arcachon. 20170613_155300 (7)

Vanmorgen de 16e omstreeks 09.15 vertrokken. Eerst boodschappen gedaan en getankt bij de Lidl. De diesel was hier weer aanzienlijk duurder. 116 cent. Omstreeks 13,30 uur en na 151 km. vonden we een pracht camping in Saint Palais. Camping  Chez Gendron.

Deze camping wordt hoofdzakelijk gebruikt door Nederlanders die op doorreis of op terugreis zijn. Zoal ik al zei een mooie camping, prachtig zwembad en sanitair. Nederlandse beheerders. Het is een oude wijn boerderijEén van de weinige campings waarvan we het adres zullen opschrijven voor de volgende keer. Het zou zo maar kunnen dat we hier een dag of drie staan, alhoewel de kleinkinderen en de nieuwe haring wel trekt.

Ik weet dat het een weinig spannend verhaal is, maar het is niet anders. Wel kan ik u alvast verklappen, dat het volgende verhaal dat ook niet wordt, omdat we dus waarschijnlijk drie dagen hier in de zon staan.

024 St PALAIS terugweg 01 20170613_155300 (12) 024 St PALAIS terugweg 01 20170613_155300 (11)

1. Tjeerd:
    16 juni 2017
    Doorgaan met schrijven en geen grappen over korte stukjes.
  2. Nel:
    17 juni 2017
    Goedemorgen .
    Nou jullie hebben nu toch alles
    Wat wil een mens nog meer .
    mooi weer en alles bij de handt geniet er van .
    Fijne tijd .
  3. Weijnand en Joke:
    19 juni 2017
    Misschien niet zo spannend, maar weet zeker dat het camperleven nog geen minuut verveelt. Blijf genieten van al het moois.
    Liefs van ons.
  4. Marijke:
    19 juni 2017
    Je kan niet alles hebben in dit leven en niet elk verhaal hoeft spannend te zijn als jullie het maar naar jullie zin hebben.
    Geniet er nog lekker van en van het mooie weer.Groet Marijke.
  5. Jan:
    19 juni 2017
    Even rust na een rondreis, geniet maar van het mooie weer. Wij zitten nu wat noord oostelijker vlak bij Vesalay met een temperatuur vandaag van 35 graden. We staan wel heerlijk aan een meer. Gr. De 2 reizende campers.