4 juni

4 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen zijn we omstreeks 11.00 uur vertrokken vanaf de camping in Vigo. Alles op het "gemakkie" opgeruimd en ingeruimd. Daarna nog even naar de boulevard gelopen, om wat foto,s te maken van de zee. Dat is een prachtige brede boulevard. Hij werd grotendeels ingenomen in sportende Spanjaarden. (wandelen, hardlopen, basketbal, voetbal enz)

1 VIGO 2 VIGO

Na nog een stokbrood te hebben gekocht voor onderweg zijn we vertrokken. Tol en snelwegen vermijdend. Op het gemak binnendoor dus naar Santiago de Compostela.

Omstreeks 13.30 uur en na 105 km kwamen we aan in het bedevaartsoord. Na eerst op een parkeer/camperplaats gegeten te hebben gegeten zijn we met de bus naar het dorp gereden. De parkeerplaats kostte tot 20.00 uur 3.50 euro en het busritje 1 euro per persoon.

SANTIAGO DE CAMPOSTELO (1)

In het dorp werden we direct gegrepen door het enorme geluid van een drumband. Op het geluid afgaande zagen midden in het dorpje op een klein pleintje een drumband. Deze, vooral jongelui, speelde met veel passie en overgave. Vooral het kijken naar de leider die leiding gaf aan deze band was een waar vermaak. Geweldig.

SANTIAGO DE CAMPOSTELO (2) SANTIAGO DE CAMPOSTELO (4)

Daarna hebben we kathedraal bezocht. Een prachtig bouwwerk, zowel buiten als binnen. Jammer dat een groot gedeelte onder "constructie" is. Wel indrukwekkend om op het enorme plein de pelgrims te zien, die op welke manier dan ook hier gekomen zijn. Vooral de emoties op hun gezichten, van eindelijk we hebben het gehaald. Na nog een lekker ijsje, hebben we de bus terug gepakt naar de camperplaats. Bij de camper heb ik nog ff zitten zoeken voor een alternatief. Op de deze camperplaats moesten we na 20.00  uur 12 euro voor de nacht betalen. Dat is voor een plaats zonder faciliteiten zeker aan de prijs. Ik vond in een dorpje verder een prima camperplaats voor 0,0. Dat scheelt er toch 12. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik die aan het einde van de rit niet over hou. Maar toch. Op het moment is het rust bij Nederland-Ivoorkust en is Monique bezig met het diner. Bruine bonen, aardappeltje, stukje vlees en natuurlijk een wijntje. Morgen verder. Denk weer naar de Atlantische kust.

1. Nel:
    Heel fijne reis verder .
    Zal best heel mooi zijn zo veel te zien ,
    en mooi weer wat wil een mens nog meer
    Op weg naar de Atlantische kust
    Dikke knuffel
  2. Hans Dissel:
    5 juni 2017
    Zo`n pelgrimstocht is misschien iets voor Arie , vergeet jij niet te bidden voor je bruine bonen ? ;-)
  3. Tjeerd:
    5 juni 2017
    Ja, een pelgrimstochten en bidden voor je bruine bonen zal je goed doen. Fijne reis verder en ik geniet van jullie verhalen.
  4. Adriaan en Monique:
    Cornelis wie?
  5. Floris:
    5 juni 2017
    Helemaal geweldig, geniet en geniet saampjes!!
    Have a save trip!
  6. Tjeerd:
    6 juni 2017
    Cornelis Wie? Je neef. Op het verkeerde been gezet he. Toch een fijne dag jullie en laat me verder genieten van jullie verhalen.
  7. Adriaan en Monique:
    6 juni 2017
    Idd. Je opzet is geslaagd.