27 en 28 mei

28 mei 2017 - Lissabon, Portugal

Zaterdag de 27 ste zijn we, na het lozen van vuilwater, het innemen van schoon water en het legen van het chemisch toilet ca 10.30 uur vertrokken richting Lissabon. Het was prima "rij" weer. Niet te warm dus en droog. Na een rustige rit, half binnendoor en half tolweg, kwamen we omstreeks 13.30 uur op de camping Orbitur in Costa de Caparica aan.

Een mooie camping aan zee, vlakbij de uitmonding van de rivier de Tejo ofwel De Taag. Aan deze rivier ligt de stad Lissabon, maar dan alleen aan de overzijde. Nadat we kwartier hadden gemaakt op de camping, zijn we met de bus die vlakbij de camping stopte, naar de ferry gegaan. Na ca 10 min kwamen we bij de ferry aan. Nou ja ferry, een oude roestige boot. Deze ferry bracht ons naar de overzijde van de Tejo, naar Lissabon dus. Het tochtje duurde ca 30 min.

Direct vanaf de ferry zijn we op de Hop on Hop off gestapt. Een kaartje kost voor 48 uur 20 euro per persoon. We zijn nergens uitgestapt. Dus een complete ronde gemaakt. Een rondje van 2.30 uur. Nadat we weer bij de ferry waren uitgestapt, hebben we daar nog wat gegeten en gedronken voordat we de overtocht weer maakte. Ca. 21.00 uur waren we weer bij de camper. Inmiddels koud en donker.

Zondag 28 mei vroeg opgestaan en na een douche en een ontbijtje, weer de overtocht gemaakt. Nu na aankomst, bij een licht bewolkte soms dreigende, lucht eerst een eind langs de kade gelopen, wat foto's gemaakt en mensen gekeken. Na ongeveer 2 uur weer op de Hop on Hop off gestapt. Na weer een groot gedeelte van de tour te hebben gereden, zijn in het "oude" Lissabon uitgestapt. Hier hebben we eerst wat gegeten en gedronken en daarna op één van de typisch "Lissabonse" trammetjes gestapt. Prachtig ervaring. Ik sluit het verhaal van deze 2 dagen hierbij af. Terwijl ik dit schrijf (22.10 uur) klettert de regen op de camper. Lissabon is zeker een aanrader. Een pracht stad. Een stedentrip is zeker het overwegen waard. De bijgevoegde foto,s en video, zullen u vertellen waarom. Kijk hiervoor onder kopje foto's en Video's. Morgen gaan we verder, waarnaar toe beslissen we morgenochtend en leest u later. Welterusten, we zijn moe. Ik denk aan vakantie toe.

1. Floris:
    Mooie ervaringen, mooie foto's
    Have a safe trip!
  2. Nel:
    Goedemorgen
    Er is daar genoeg te zien heel mooie stad .
    Geniet er van .
    En fijne tijd .
    Lieve groet van ons
    Nel en Beertje .
  3. Tjeerd:
    29 mei 2017
    Ja, weer een ervaring rijker jullie. Maar wat me opvalt. Om 21.00 uur al donker? Hier is het om 22.00 uur nog dag. En het was warm dit weekend. Maar vandaag wordt een groot deel van nederland belaagd door onweersbuien met kans op hagel enz. Genieten jullie maar verder en hou ons op de hoogte.
  4. Adriaan en Monique:
    29 mei 2017
    Is hier wel een vroeger, dan in Nederland. Hier ook hele nacht geregend. Klaart nu op.
  5. Gerrit:
    Hallo luitjes,
    A3 nog gefeliciteerd met je verjaardag ik weet het ben een paar dagen te laat maar ja beter laat dan .....
    Lissabon is zeker een mooie stad ik ben er in 1970 geweest zal intussen wel wat veranderd zijn. Geniet er samen van groetjes en tot horens
  6. Tamara:
    29 mei 2017
    Er zitten weer mooie foto's tussen. Morgen laat ik de kinderen weer even bellen.