24, 25 en 26 mei

26 mei 2017 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

24 mei hebben we een stranddag gehad in Carrapateira. Een prachtige dag met water, veel zon en vooral veel wind. 's-Avonds macaroni gemaakt. Niet alleen voor ons maar ook  voor een aantal Duitse surfers, die daar de gehele week al stonden met minimale voorzieningen. De surfplank en het surfpak waren het belangrijkste wat ze bij zich hadden. De macaroni was een welkome verrassing en werd zeer gewaardeerd. Hemelvaartsdag, 25 mei zijn we vroeg (09.00 uur) vertrokken. Met goed weer zijn we langs de kust gereden richting het Noorden. Omdat we toch wel moe waren van 2 dagen zon, zee en vooral de wind hebben we omstreeks 10.30  uur en na 79 km een camping gezocht. Die vonden we in het plaatsje Vila Nova de Milfontes,  op camping Milfontes. http://www.campingmilfontes.com/index.php?pg=1&lg=2

Op de camping hebben we eerst "groot onderhoud" gepleegd in de camper. Het zag er niet uit na die drie dagen in het stof. Daarna heerlijk uitgebreid een douche genomen. Ook wel lekker als je daar weer een keer de ruimte voor hebt. De rest van de dag ons lekker rustig gehouden.

Vrijdag de 26 ste waren we vroeg wakker. Ik zelf een dagje ouder. Het was bewolkt en een graad of 22. Ook wel eens lekker. Na eerst inkopen te hebben gedaan bij de plaatselijke Spar zijn we naar beneden gelopen en hebben het dorpje verkend. Milfontes is een geliefde badplaats voor de Portugezen, het heeft buiten het dorp een eigen vissershaven. Er zijn stranden aan de riviermonding en aan de zee. Vila Nova dankt zijn naam, "Milfontes" aan de talrijke fonteinen. Vrij vertaald betekend het de nieuwe stad van de duizend fonteinen. Het voormalig kasteel is nu een internationaal hotel.

Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes

In het haventje vonden we leuk visrestaurantje waar we heerlijk, voor een redelijke prijs hebben gegeten. Ze kwamen ze met een schaal verse vis langs, waaruit je jou vis kon kiezen. Monique koos voor 3 gegrilde makreeltjes en zelf voor een spies met gamba's en inktvis. Alles was overheerlijk.

Vila Nova de Milfontes Vila Nova de Milfontes Vila Nova de MilfontesVila Nova de Milfontes

Morgen breken we hier weer op en rijden we richting het Noorden. Volgende stop waarschijnlijk Lissabon of iets eerder.

1. Marja:
    26 mei 2017
    Een mooie afsluiting van je verjaardag. Morgen weer een dag. Veel plezier
  2. Tjeerd:
    26 mei 2017
    Hallo daar met z'n tweeen. Moe van nietsdoen. Ja ja, hoe verzin je het. Maar het gaat goed zo. Blijf genieten en doe rustig aan.
  3. Hans Dissel:
    27 mei 2017
    Ziet er goed uit hoor , fles wijn wel leeg gemaakt toch ???
    Fijne reis nog .
  4. Nel:
    Goedemorgen
    Fijn dat jullie het goed hebben
    Zo te lezen lekker gegeten op je verjaardag
    wat wil een mens nog meer
    Geniet er van .
  5. Marijke:
    27 mei 2017
    Alles gaat naar wens en dat is leuk en lekker eten en genieten van wat jullie allemaal op je pad tegen komen.Wederom weer een prachtig verhaal en belevenissen.Veel plezier op jullie verdere reis.Gr.Marijke.
  6. Nico Ras:
    27 mei 2017
    Lijk me een onzettend leuke reis wat weer je nog meer strand leuke plaatsen heerlijk eten......
  7. Jaap Tanis:
    28 mei 2017
    Nog van harte gefeliciteerd en gezondheid
    Wat leuk wat je allemaal verteld over jullie reis
    Was druk in het weekend
    Je hebt het wel gezien over de 800 euro voor het goede doel en dan wil die Nvwa het verbieden
    Wachten tot ze zelf ziek worden praten ze wel anders
    Kunnen niet hebben dat de vissers zoveel goed werk doen tegenwoordig
    Gr jaap en klara
  8. Adriaan en Monique:
    28 mei 2017
    NVWA is niet meer wat het geweest is, maar ik kom niet meer terug Jaap.
  9. Ingrid:
    28 mei 2017
    Wat een leuk verslag weer. Is dat van Monique of van jou. Herken je al de vis nog? Of zijn er vreemde tussen.
  10. Adriaan en Monique:
    28 mei 2017
    De meeste ken ik wel. De verslagen maak ik. Je wist toch wel dat ik dat in me had?