23 mei

24 mei 2017 - Carrapateira, Portugal

Vanmorgen zijn we bij prachtig weer omstreeks 10.00 uur vertrokken vanuit Lagos. Wij stonden daar op het parkeerterrein van het voetbalstadion. Voor 2 euro mocht je daar gebruik maken van de kleedkamers om te douchen. De kans is groot dat we onder dezelfde douche hebben gestaan waar a.s weekend de spelers van het Nederlands elftal staan. Die komen hier nl heen voor een trainingskamp in voorbereiding op de wedstrijd tegen Marokko. Nadat we bij de Intermarché hadden "gebunkerd" zijn we op het gemakkie langs de kust naar Sagres gereden. Daar is het uiterste zuidelijk westelijke puntje van Europa. Vroeger toen men nog dacht dat de wereld plat was, dacht men dat hier het einde was. Bij de vuurtoren daar heb je prachtig uitzicht. Vanaf de rosten wordt er veel door de plaatselijke bevolking gevist op kabeljauw. Tussen de rotsen groeien diversen mooie bloemen en plantjes. Ook broeden er veel verschillende vogels oa ook de goudvink. Vandaar zijn we verder gereden naar Cabo de Sao Vincente. Ook daar staat op de rosten een vuurtorentje. We hebben daar geen foto's gemaakt, omdat het veel van hetzelfde is. Vanaf hier zijn we langs de kust naar Carrapateira gereden. Daar is een groot parkeerterrein in de duinen vlak bij het prachtige strand. Het overnachten wordt daar gedoogd. Hetgeen betekende dat we er vannacht met ca 35 campers stonden. ook veel surfers uit heel Europa overnachten hier in tentjes in de duinen. In de middag zijn we nog even naar het strand geweest. 's-Avonds lekker buiten gezeten en gegeten. Ik had een karbonade waaraan je kon proeven dat het "echt varkensvlees" was. Heerlijk. Dat wie goed doet, goed ontmoet moge blijken. Gisteravond hadden we een  Duitse jongen (surfer) die hier helemaal alleen was een wijntje gegeven en een bakkie. Vanmorgen had hij voor ons verse broodjes in het dorp gehaald.. Leuk toch. Inmiddels (24 mei ca 10 uur hier) brandt de zon alweer volop. Vandaag een stranddag en voor de prijs blijven we vannacht hier ook nog maar staan. Zag zojuist dat de AOW inclusief vakantiegeld ook gestort was, dus we kunnen ook weer pinnen.

SAGRES 23-05-2017 (16) SAGRES 23-05-2017 (2) SAGRES 23-05-2017 (15) SAGRES 23-05-2017 (14) SAGRES 23-05-2017 (13) SAGRES 23-05-2017 (5) SAGRES 23-05-2017 (4) SAGRES 23-05-2017 (3) SAGRES 23-05-2017 (12)SAGRES 23-05-2017 (11) SAGRES 23-05-2017 (10) SAGRES 23-05-2017 (9) SAGRES 23-05-2017 (7) SAGRES 23-05-2017 (6) SAGRES 23-05-2017 (1)

1. Tjeerd:
    24 mei 2017
    Moet ik medelijden krijgen? Kan weer pinnen. Triest hoor. Maar jullie genieten gelukkig nog steeds. En je ziet maar. Er zijn ook nog goede Duitsers.
  2. Nel:
    24 mei 2017
    Genieten van mooie weer
    Lekker eten daar vis enzo
    Geniet er van
    Nel Mama .