19 mei

19 mei 2017 - Tomar, Portugal

Vandaag het middeleeuwse stadje Tomar bezocht. We zijn al vroeg, 09.30 uur, lopende vanaf de camping vertrokken. Onderweg naar de bus. Met de bus kwamen na ongeveer 35 min. beneden in het stadje Tomar, á 3.85 euro per persoon voor een retour.
Het oude stadsdeel van Tomar is een krappe vierhoek van smalle middeleeuwse straatjes die naar Praqa da Republica leiden. Tomar is onder andere bekend om de burcht van de Christusorde gebouwd door de Tempeliers.
Onder de stad Tomar liggen de resten van de twee Romeinse steden Nabantia en Sellium.
Ook het 3 kilometer lange aquaduct, gebouwd in de 16de eeuw, bezocht. Het zorgde voor de watervoorziening van het Convento do Christo. Verder laat ik ook deze keer de foto,s weer voor zich spreken.

Na ongeveer 4 uur rond gedoold te hebben en nog even een internetkaart voor Portugal te hebben gekocht hebben we de bus weer opgezocht. Ca 15.30 uur waren we weer bij de camper. Bij de gekochte internetkaart hebben we de nodige reserves. We kochten de kaart van 30 gigabite, voor 30 euro en voor geldig voor 30 dagen. Is natuurlijk voor niets. Nadat we in de camper de kaart hadden bestudeerd zagen we dat er 4 gigabite op stond. Mocht dat zo zijn, is het overigens nog niet duur. Toch hebben we hoop dat we niet in de maling genomen zijn en dat de kaart illegaal is. Er mocht namelijk uit niets blijken waar de kaart gekocht hadden. De kaart werkt overigens prima, ander hadden we dit verslag niet kunnen schrijven.

Morgen vertrekken we vanaf de camping Redondo. Onderweg bepalen we waar naar toe.

Fruitboom. Fruitbomen onderweg AquaductAquaduct SAM_3876 Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de Cristo Convento de CristoConvento de Cristo

1. Floris:
    19 mei 2017
    Mooi avontuur weer!, kijk uit voor oplichters
    Geen storingen met de camper gehad?
    Have a save trip
    Groetjes, Floris
  2. Tjeerd:
    19 mei 2017
    Ja, weer een fraaie dag en mooie foto,s. Zo een aquaduct zouden we nu spanbeton laten uitvoeren. Toch was het een knap stuk werk. Groeten van jullie neef.
  3. Tamara:
    19 mei 2017
    Waarom is het ov hier dan zo duur zou je je bijna gaan afvragen ⁉
    Ik heb net ook je andere mailtje gelezen dus dat is niet gek
    Groeten aan mo en ik zal je vast morgen wel weer 5 x horen
  4. Martina:
    19 mei 2017
    Gewoon weer een mooi verhaal met prachtige foto's,wat zien jullie toch veel met zo,n camper ideaal.
  5. Marja:
    19 mei 2017
    De mooiste foto s tot nu toe. Ziet er schitterend uit. Jullie hebben echt een super mooie reis uitgezocht . Veel plezier nog
  6. Jaap klara:
    19 mei 2017
    Jullie komen overal dat lees ik wel
    Wel leuk om het te volgen
    Gr jaap en klara
  7. Nel:
    20 mei 2017
    Mooie fotos ik ga zo klein beetje mee op vac
    Fijne tijd
    Nel Mama .
  8. Karin:
    20 mei 2017
    Zo mooi opa en oma! Kus van ons