18 mei.

18 mei 2017 - Cáceres, Spanje

Vanmorgen was het zonnig, maar  een frisse wind toen we omstreeks 10.30 uur vanaf de camping vertrokken richting Portugal. Nadat we eerst nog goedkoop (1.08)getankt hadden zijn we over de Provinciale weg de N 521 naar de grens gereden. Wederom zeer stil op de weg en in de dorpjes die we passeerden niemand te zien. Onderweg nog een foto proberen te nemen van een koppel varkens, maar toen die een dik mannetje met een geel T-shirt en een korte broek zagen, sloegen ze op de vlucht. De ooievaars stoorde zich daar niet aan.

038 Caseres (4) 038 Caseres (3)  038 Caseres (5) 038 Caseres (1)

Na 106 km passeerden we omstreeks 11.00 de grens met Portugal. Zeg nu niet dat klop niet 106 km in een half uur, maar in Portugal ging de klok een uur terug. Voor het eerst van ons leven in Portugal. Direct in Portugal veranderde het landschap. Meer groen en bloemen in plaats van dorre vlaktes. Mooie witte dorpjes tegen de bergen. Prachtig. Na ff gestopt te hebben in een dorpje om te eten. We zagen daar wel dat de dieselprijzen in Portugal aanzienlijk hoger liggen dan in Spanje (1.26), maar we gaan er niet voor terug. Nadat we in het plaatsje Tomar ( 13.00 uur) onze camping hadden gevonden, bleek dat het geen camping meer was, maar een verwaarloosde camperplek. Daar hadden we ff geen zin in. Na wat zoeken en vragen vonden we omstreeks 14.15 uur, in de bergen camping Redondo. Kleine camping van een oude Nederlandse man met een Schotse vrouw. Stil maar alles goed onderhouden en 10 km van het stadje Tomar. Als het goed is kunnen we morgen om 09.30 uur met de bus naar beneden. Of die ook weer teruggaat is niet bekend. De afgelegde kilometers vanaf de grens naar de camping blijf ik u schuldig, omdat ik dat niet genoteerd heb en nu geen zin heb om vanuit de bar naar de camper te lopen.

001 grens-Tomar SAM_3836 (1) 001 grens-Tomar SAM_3836 (2) 001 grens-Tomar SAM_3836 (3) 001 grens-Tomar SAM_3836 (6) 001 grens-Tomar SAM_3836 (7) 001 grens-Tomar SAM_3836 (9)001 grens-Tomar SAM_3836 (10)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans Dissel:
    18 mei 2017
    Pin je niet teveel Dirk Kuyt is gestopt met voetbal en die zit wat krap eerdaags ;-)
  2. Martina:
    18 mei 2017
    Nou als de bus niet terug gaat een mooie sportieve wandeling dan maar,kan geen kwaad toch fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, zullen wel mooie foto,s komen van Portugal.
  3. Ingrid:
    18 mei 2017
    Wisten jullie dat daar de tijd terug ging? Of is dit een grap.
  4. Ferry:
    18 mei 2017
    Je weet toch wel dat je varkens niet mag laten Schrikken? Wel weer mooie foto's!
  5. Tamara:
    18 mei 2017
    En toen rond 16.00uur had je dochter je weer eens nodig...
  6. Adriaan en Monique:
    18 mei 2017
    Was bekend Ingrid. Hier geen zomertijd.
  7. De hofjes:
    18 mei 2017
    Eindelijk in het beloofde land! Ga zo door met genieten, dan genieten wij met jullie mee!
  8. Leenheer?:
    18 mei 2017
    Ja, het blijft genieten van jullie verhalen. Ze mogen gerust wat uitgebreider, maar alles. In plaats van een 9 dan maar een 7. Ook een goed cijfer trouwens.
  9. Nel:
    19 mei 2017
    Geweldig hier blijven jullie toch even
    Geniet er van en heel veel mooi weer
    het is hier pet hoor regen windt kan niet alles hebben toch
    Lekker eten
    lekker hangen
    uitrusten
    Geniet er van
    Fijne tijd
    Lieve gr
  10. Nico Ras:
    19 mei 2017
    Mooie foto's van een mooi land