20 mei

20 mei 2017 - Évora, Portugal

Vanmorgen, nadat de bakker met verse broodjes langs was geweest op de camping in Tomar, zijn we omstreeks 09.30 uur weggereden. Na eerst een tijdje de tolweg te hebben gereden, hebben we die na ca 200 km verlaten en zijn verder binnendoor gegaan. Na ca 50 km door dorpjes en de natuur te hebben gereden waren we het zat en hebben een camping gezocht. Die vonden ca 15 km buiten Evora. (zie video onder kopje video).   http://www.landgoedportugal.nl

Omstreeks 13.20 uur kwamen wij daar aan. Heerlijk rustig en prachtig weer. De eigenaar is een Nederlander. Hij woont hier al 40 jaar. Zijn naam Joris Voorst tot Voorst. Zou zo maar kunnen zijn dat hij lekker gevuld is. Van de koude flesjes bier die hij verkoopt zal het niet zijn, wan die kosten maar 60 cent. Kan je geen dorst voor hebben. Evora gaan we niet bezoeken, alhoewel het wel op de planning stond, maar we hebben nu ff genoeg kathedralen en kastelen gezien. We willen nu naar de zee.

De streek hier staat bekend om zijn kurkeiken. Overal langs de weg zagen we hopen schors van deze bomen liggen.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkeik. Opvallend zijn ook de veel kleurige huisjes. De dorpjes geven wel een triest en rommelige indruk.(zoiets als of je met de trein 020 binnenkomt) De wegen in de bebouwde kom houden ook niet over. Vandaag 247 km gereden. Morgen gaan we weer verder naar Lagos en kunnen we dan hopelijk wat foto's van de zee laten zien.

Camping Quinta in Evora 003  Camping Quinta in Evora (5) Camping Quinta in Evora (4)

1. Adriaan en Monique:
    20 mei 2017
    Alle reacties lezen wij. Dus denk niet als we niet antwoorden dat het ons niet interesseert.
  2. Karin:
    20 mei 2017
    Hoi Opa &Oma ziet er heel mooi uit! Dikke kus van ons en de groetjes van mama en papa
  3. Adriaan en Monique:
    Dank jullie wel.
  4. Tjeerd:
    20 mei 2017
    Ja, dat moet dan wel een heel mooie aankomst hebben. Amsterdam is toch de mooiste stad van Nederland. Verder zijn jullie wel lange sfstand rijders. Fijne dag morgen en denk om de haaien.
  5. Marja:
    20 mei 2017
    Ik zou eerder uitkijken voor die ooievaar
    Ziet er weer goed uit!
  6. Tamara:
    20 mei 2017
    Ooievaar brengt alleen maar kleinkinderen
  7. Jaap:
    Mooie trip !
    Wij sinds gisteren terug.
  8. Nico Ras:
    20 mei 2017
    En de temperatuur is het uit te houden en heb je in de camper airco?
  9. Nel:
    21 mei 2017
    Zit er allemaal goed uit
    Fijne en goede reis toe gewenst
  10. Ferry:
    21 mei 2017
    En toch ben je ook regelmatig in die stad (Amsterdam) te vinden Bromsnor!
  11. Adriaan en Monique:
    21 mei 2017
    Idd. Mooie trip Jaap, maar we gaan nu wel het water opzoeken. Voor jullie weer ff wennen thuis. Ik bel je van de week ff.

Is wel warm Nico. Straks langs de kust zal er wel wat verkoeling zijn. Geen airco in het camper gedeelte, wel als we rijden. Gelukkig koelt het , s - avonds snel af. Al met al goed te doen
  12. Ingrid:
    21 mei 2017
    Ik vind het leuk die verslagen en foto's, van jullie, eigenlijk maken wij die reis helemaal mee. Lieve Groetjes.