12, 13 en 14 mei.

14 mei 2017 - Madrid, Spanje

Vrijdag 12 mei hebben we de hele dag op de camping El Escorial gestaan. De hele dag slecht weer en koud. Zelfs de kachel nog ff aangehad.

Zaterdagmorgen vroeg opgestaan, ontbeten en daarna de bus gepakt naar Madrid. Het was ongeveer 20 min lopen naar de bus. Het weer was goed. We waren precies op tijd voor de bus en ca 11.00 uur arriveerden we, na een ritje van 35 min á 4.60 euro per persoon in Madrid op het bus en Metro station Moncloa. Vandaar zijn we verder gegaan met de Metro naar station Sol, het centrum van de stad. Vanaf het eerste moment viel het op dat Madrid een "echte" stad was. Het viel ook op dat alles netjes was. Geen rommel op straat, geen graffiti in de metro en op de stations. De politie was nadrukkelijk en op vele manieren aanwezig. Als we de weg o.i.d vroegen iedereen was behulpzaam en nam de tijd. Na een "bakkie" met een croissantje hebben we de Hop on Hop off bus genomen. Dat is een prima manier om de stad te zien. We hebben diverse dingen bezocht, waaronder het Bernabeu stadion en het Koninklijk Paleis. Alles zeer indrukwekkend. Hopelijk krijgt u in indruk door de bijgevoegde foto's. Omstreeks 15.30 waren we weer terug bij ons opstappunt bij metrostation Sol. Na daar eerst wat gegeten en gedronken te hebben, nog wat door het centrum geslenterd en allerlei bijzondere mensen en dingen gadegeslagen. Onder andere een zeer grote demonstratie tegen het stierenvechten. Indrukwekkend hoe die door de politie begeleid werd. Het eten en drinken in deze stad en misschien wel in heel Spanje is zeker geen straf en voor de prijs hoef je het zeker ook niet te laten. En alles "tranquilo".  Om 19.00 uur hebben we de metro/bus weer genomen naar de camping. Op zijn Rotterdams gezegd, "daar kwamen we om 20.00 uur redelijk verrot aan". Na schoenen uit en een hete douche toch weer aardig snel opgeknapt. Verder hoop ik dat de foto,s nog het nodige toevoegen. Het is nu  20.00 uur, langzaam beginnen we te beseffen dat FEYENOORD vanmiddag KAMPIOEN is geworden. De wedstrijd goed kunnen volgen op Rijnmond. Verder gehele dag rustig aangedaan, onderhoud gepleegd, gewassen,gebunkerd en geloost. Morgen vertrekken we hier. Waarheen? Nog geen idee. Misschien nog 1 of 2 dagen Spanje of al naar Portugal. In ieder geval staan we om 11.30 uur stil om de huldiging te volgen op Ned 1.

Metro Keurig schoon.  Demonstratie tegen Stierengevechten  Demonstratie tegen Stierengevechten 033 Demonstratie tegen Stierengevechten (3) Demonstratie tegen Stierengevechten 031 Koninklijk PaleisSAM_3806 (1) 031 Koninklijk PaleisSAM_3806 (6) 031 Koninklijk PaleisSAM_3806 (4) 031 Koninklijk PaleisSAM_3806 (4) 031 Koninklijk PaleisSAM_3806 (2) Hop on Hop of bus. 029 Zomaar wat mooie panden en straten.  SAM_3795 (1) 029 Zomaar wat mooie panden en straten.  SAM_3795 (3) 029 Zomaar wat mooie panden en straten.  SAM_3795 (2) 028 Plaza de Colon SAM_3785 027 Puerto de Alcala.SAM_3782 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (14) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (13) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (12) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (10)  026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (8) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (7) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (3) 026 Bernabeu Stadion SAM_3778 (2) .Plein boven Metrostation Sol Plein boven Metrostation Sol Plein boven Metrostation Sol 024. Camping El Escoral (1) Camping El Escoral Camping El Escoral

1. Martina:
    14 mei 2017
    Prachtige foto,s weer en gefeliciteerd met je cluppie ,wat een mensen in de stad indrukwekkend ,ben benieuwd morgen hoe druk het dan is lekker op tv kijken.
  2. Marja:
    14 mei 2017
    Mooie foto s. Pas 2 weken weg en dan al zoveel moois gezien en mooi weer. Bofferds
    Voor morgen veel luister of kijkplezier bij de inhuldiging en veilig verder reizen
  3. Colette:
    15 mei 2017
    Geniet van jullie reisverhalen. Zo is de reis mooi te volgen. Jullie dag kon gisteren vast niet stuk. Heeft Kuyt toch maar mooi geflikt! Vind het heel erg leuk voor hem. Geniet van de inhuldiging. Hoop dat alles een beetje gezellig verloopt, maar mij zie je niet in Rotjeknor, wat een drukte.
  4. Nel:
    15 mei 2017
    Mooi die fotos geniet er van al die mooie dingen
    jammer van het weer het is nu hier te doen tuindeur kan weer open goed teken
    Voor jullie fijne reis
    Nel mama .
  5. Marijke:
    15 mei 2017
    Prachtige foto,s en zoveel al gezien en zondag een vreugde dans gemaakt en vandaag (maandag) Coolsingel het stroomt nu al vol en dat belooft wat.Fijne dagen en veel plezier.

Marijke.
  6. Ingrid:
    15 mei 2017
    Zeker schoon daar en het paleis, Prachtig. Mooie toiletten zeer schoon. Het zal wel rustig zijn nog op de camping. Vanmorgen nog tv gezien gaaf al die mensen. Fijne voortzetting. Kijk uit naar het volgende verslag enig. Groetjes
  7. Floris:
    15 mei 2017
    Goed verslag, indrukwekkend daar allemaal!
    Hier nu lekker weer.
    Have a safe trip!!

Floris
  8. Tamara:
    15 mei 2017
    Hele mooie foto's zitten ertussen

Super bedankt dat ik nu op jouw kaart de kuip in kon,had het niet willen missen ⚽