15 en 16 mei.

16 mei 2017 - Cáceres, Spanje

Maandag 15 mei na het ontbijt, omstreeks 10.15 uur goed gemutst nav 14 mei vertrokken van de camping in Madrid. Het was prima weer. Zonnig 25 gr. Via de A5 richting Cáceres was de bedoeling. Het was goed te merken dat we ongeveer midden Spanje reden. Droge en dorre uitgestrekte vlaktes. Een heel verschil met Noord Spanje, omgeving Santander  enzo. Daar had het landschap meer weg van Oostenrijk.

035 Onderweg van Madrid naar Losar de la Vera SAM_5907 (8) 035 Onderweg van Madrid naar Losar de la Vera SAM_5907 (9) 035 Onderweg van Madrid naar Losar de la Vera SAM_5907 (10)

Op de weg was het doodstil. Ik denk dat we wel 50 km hebben gereden zonder dat we een auto hebben gezien. Niet in onze rijrichting en ook niet in tegenovergestelde richting. Nu was het wel een Tolweg maar 6.25 euro voor ca 200 km zijn toch de kosten niet. 11.30 uur stopte we bij een benzinestation om te eten en de huldiging van Feyenoord. te zien. Wij hebben daar ongeveer anderhalf uur gestaan en er is niet één auto komen tanken. De huldiging was indrukwekkend, wat een mensen. Dat is alleen maar bij Feyenoord mogelijk en gelukkig geen incidenten. Ca 13.00 uur weer verder gereden. Omdat we het zat werden zijn we de Rijksweg afgegaan en zijn we een camperplaats gaan zoeken. De vonden we in de bergen,  het dorpje Losar de la Vera. Er was helemaal niets te beleven en we stonden er helemaal alleen. Ook geen faciliteiten, maar ja we zijn gelukkig volledig zelf supporting.(water, gas, elektriciteit (dmv zonnepanelen) en sanitair. Toch nog 305 km op de teller. Op het journaal zagen we dat de kabinetsformatie gelukkig was mislukt. I

035 Camperplaats Losar de la Vera SAM_5907 (1)

Dinsdag 16 mei, 9 uur vertrokken voor het laatste stuk naar Cáceres. Eerst weer een stuk dezelfde weg terug en toen de weg binnendoor vervolgd. Dat was een mooie en rustige route

SAM_5907 (12) SAM_5907 (11) 035 SAM_5907 (7)

Het laatste stuk hebben we een stukje snelweg gepakt. Het was de bedoeling dat we in het centrum van Cáceres op een camperplaats zouden gaan staan. Maar na een uur zoeken en rondrijden in de bloedhitte, hetgeen de stemming in de cockpit niet verbeterde, besloten we maar naar een camping te gaan. Die was met 5 min gevonden. (de coördinaten van de camperplaats klopte niet bleek later) 12.30 uur en na 160 km stonden we geïnstalleerd op camping Cáceres. Achteraf toch een goede keus. Het bleek een camping met voor iedere staanplaats eigen sanitair. Nooit eerder gehad dus wel weer leuk.

036 Camp. Caceres SAM_5911 (3) 036 Camp. Caceres SAM_5911 (2) 036 Camp. Caceres SAM_5911 (1)

Morgen gaan we Cáceres verkennen en nu ff schuilen voor de hitte. Geen wind en 30 gr. is toch ff wennen.

1. Cowboy Tjeerd:
    16 mei 2017
    Ja Spanje vangers. Als ik dit lees is het echt niets voor mij. Te heet. Maar jullie genieten nog steeds. Houden zo en laat ons genieten van jullie belevenissen.
  2. Ferry:
    16 mei 2017
    Leuk verhaal zo zie je nog eens wat van de wereld!
  3. Hans Dissel:
    16 mei 2017
    Lekker die hitte , zorg dat je je goed inwendig insmeerd met een kouwe klets , geniet ervan saampjes YNWA
  4. Nel:
    17 mei 2017
    Ziet er mooi fijn eigen wc lekker
    Fotos zijn mooi goed gedaan
    Fijne tijd
    Nel Mama .
  5. Jaap en Adrie:
    17 mei 2017
    Goeiemorgen. Ook al hoor je niet zo veel van ons, toch volgen wij jullie overal. Mooie
    plaatjes en filmpje gezien. Wij genieten mee van jullie reis. Groetjes uit Koudekerk!