5 mei.

5 mei 2017 - Azur, Frankrijk

Gisteravond op de camping in Saintes, 2 minuten stilte gehouden. Het leek wel of iedereen er rekening mee hield. Het was beangstigend stil. Waarschijnlijk had het dat toch wel geweest., maar het viel wel op. Vanmorgen ca 09.45 uur vertrokken met bewolkt weer. Voor vandaag hadden we de TomTom op "tolwegen vermijden" ingesteld. Lekker binnendoor dus. Door de Cognac streek afgezakt naar het zuiden. Eindeloze wijngaarden met grote wijnboerderijen.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognac_(Charente)

Het weer klaarde soms op en dan ineens weer felle bui. Na een "lunch" stop nog  een uurtje verder gereden naar een camperplaats in Azur. https://nl.wikipedia.org/wiki/Azur . We hebben daar weer een camperplaats gevonden van de organisatie Camping-Car-Park. http://www.camping-car-park.com/en/ccp-page/concept-camping-car-park.  Dit zijn ideale camperplaatsen van alle gemakken voorzien. De eerste keer (2 jaar geleden) dat je op zo'n plaats aankomt, koop je een kaart en zet daar een X bedrag op. Als je dan aankomt rijden, kaart voor de lezer, naar binnen en plaats zoeken. Niet te vergeten inclusief WiFi, makkelijk om je reisverslag bij te werken. Morgen gaan we verder. De Spaanse grens over en vanaf dan meer leuke dorpjes en plaatsen bezoeken. De bedoeling is dat we morgen aankomen in Zarautz. 312 km.

Wijngaard-frankrijk  Als je de tolweg vermijd.

(als je op de foto klikt, krijg je als het goed is tekst te zien)

1. Martina:
    5 mei 2017
    Jammer dat het een beetje bewolkt was,maar weer heel wat gezien vandaag,dat is het leukste van binnendoor zie je veel meer,fijne avond tot morgen.
  2. Tjeerd:
    5 mei 2017
    He jullie. Kilometer vreters. Goede berichten ondanks soms vies weer. Hier is het ook niet alles. Morgen wel mooi weer. En hoeveel cognac heb je ingeslagen? Ga verder met je berichten. Het gaat prima.
  3. Weijnand en Joke:
    6 mei 2017
    Hoi lieve camperaars, alle mails gekregen en gelezen hoor, was alleen heel druk met schuren,sauzen, verven en schoonmaken pffff. Wat hebben jullie het zo te lezen weer heerlijk, stiekem toch wel een beetje jaloers hoor! Leuk om nu wat dorpjes te pakken, jullie hebben tenslotte tijd zat. Hou ons op de hoogte als er iets nieuws op het muziek reportaire komt. Nou blijven genieten, en wij blijven volgen !!!!! Dikke kus van ons
  4. Ingrid:
    6 mei 2017
    Wat mooi leuk hoor binnendoor deden wij ook altijd met de caravan. Vooral langs de wijn boeren. Juliie gaan naar het mooie weer toe. Fijne voortzetting.
  5. Marijke:
    6 mei 2017
    Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen ook waar je doorheen rijdt dat is gewoon genieten.
    Ach een buitje er tussen door en het lijkt mij ook heel mooi om die wijngaarden te zien en ook de wijn boerderijen.Nu op weg naar Spanje veel plezier en ik wacht op je volgende reisverslag.
  6. Nel:
    6 mei 2017
    Ja dat was zeker wat het was hier ook druk mensen moesten er maar eens wat vaker aan denken er zijn er niet veel die door een deur kunnen .
    Jullie goede reis veel plezier .
  7. Hans Dissel:
    6 mei 2017
    Morgen een mooi plekkie opzoeken om de arbeiders kampioen te zien worden !