2 en 3 mei 2017

3 mei 2017 - Saintes, Frankrijk

Deze dagen zijn voornamelijk rij-dagen geweest. 2  mei vertrokken we ca 10 uur vanuit Zundert. Onderweg door België veel regen en vooral richting en op de randweg van Antwerpen veel files. Even over 12 uur passeerden we de Franse grens en zo waar de zon ging schijnen. Na getankt te hebben in Lille (ivm de prijs ff van de snelweg af), passeerden we ca 15.00 uur Parijs. Voordat we de https://nl.wikipedia.org/wiki/Boulevard_P%C3%A9riph%C3%A9rique_(Parijs) af waren was het inmiddels een uur verder.  Wat een drukte en je moet overal ogen hebben voor de scooters en motoren die links en rechts door de file razen. Omstreeks 17.30 uur waren we het zat en Ria Valk en Jannes oververhit. Gelukkig vonden we gauw een Camperplaats in https://nl.wikipedia.org/wiki/Lailly-en-Val. Deze camperplaats is van een organisatie die door heel Frankrijk camperplaatsen exploiteert. Goedkoop en alles aanwezig. Zelfs wifi.  541km.Camperplaats Lailly en Val

3 mei zijn we omstreeks 10.45 uur vertrokken. Eerst nog getankt in het dorp. Licht bewolkt en af en toe een buitje. We hebben toen de A10 gepakt richting het Zuiden. Als je de afstanden op de borden leest, dan zakt de moed je in de schoenen, maar ja ik ben met pensioen en heb alle tijd volgens een volger. Wel ééntonig rijden. Koolzaadveld langs de A10 Frankrijk    Koolzaadveld langs A10 Frankrijk    Tolpoort A10

Links en rechts lijnzaadvelden en af een tolpoort. Maar de muziek maakte weer veel goed. Onderweg viel ons wel op dat de dieselprijs hier niet zoveel scheelt met de benzineprijs. Ook de prijzen variëren sterk. We hebben dieselprijzen gezien van 1.19 tot 1.43. Dus ff de snelweg af loont wel. 15.00 uur  waren we op camping Au Fil De Le Eau in Saintes. https://www.camping-frankrijk.nl/camping/saintes/fil-de-eau/. Hoe lang we hier blijven leest u de volgende keer. 330 km

1. Nico Ras:
    3 mei 2017
    Zo te horen gaat het wel goed met jullie en het weer is bagger.
    Als je in Santander komt maak je ook rare weersomstandigheden mee en dat merk je gauw genoeg. Spanje staat er om bekend dat het dor en droog is nou daar niet het is net Oostenrijk.
  2. Marja:
    3 mei 2017
    Wissel Ria Valk eens af met Trea Dobs zou ik zeggen. Heerlijk toch zo n lange reis. Santander vergeet ik nooit uit de verhalen van Nico en Sonja. Grote hagelstenen als tennisballen dus kijk uit. Tot deel 3
  3. Tjcl:
    4 mei 2017
    Man, je doet of je haast hebt. Geniet van het land waar je doorheen gaat. De dorpjes, dorpen en stadjes hebben zeker hun charme.