9 en 10 mei

10 mei 2017 - Burgos, Spanje

Op 9 mei vertrokken we omstreeks 10.50 uur richting Burgos. Het weer was zonnig. De TomTom weer ingesteld op  binnendoor. Een prachtige route, klimmen, dalen en veel haarspeldbochten. Wel vermoeiend. Opletten en veel sturen. Rijdt een stukje mee in het filmpje. Let vooral even op de vrachtwagen die van de berg komt denderen. De weg wordt dan wel ineens erg smal. Onderweg hebben we het dorpje Tuesta bezocht waar Romaanse opgravingen zijn en een oud Romaans kerkje staat met een bijzonder portaal.  RichtingTuesta  Tuesta  Romaans kerkje Tuesta Tuesta Na verder te zijn gereden, kwamen we door het dorpje Berguenda. Hier ontspringt de rivier de Ebro. De rivier loopt dwars door Spanje, waarna hij in Tarragona in de Middellandse Zee uitmond. (vlak naast de camping waar we in september verblijven) Omdat we het zat waren zochten we via de NKC app een camping in de buurt. Die zou zijn in het plaatsje Ameyugo, maar niet te vinden. Na enig zoeken het opgegeven en een surveillanceauto van de Quardia Civil aangeklampt. Deze begeleidde ons keurig naar camping Monumento al Pastor. Over de camping niets te melden. We konden het ermee doen. 205 kmAmeyugo AmeyugoAmeyugo Politie begeleiding

Woensdag 10 mei omstreeks 10.00 uur vertrokken voor een ritje binnendoor naar Burgos. Een rustige rit bij mooi weer over de N1. Omstreeks 11.00 waren op de camping Fuentes Blancos in Burgos. http://www.campingburgos.com/   Dit is een camping aan de rand van de stad. Na wat gegeten te hebben en te zijn geïnstalleerd zijn we met de bus, die voor de camping stopte naar de stad gegaan. Voor de prijs van 1 euro per persoon. Burgos is bekend als tussenhalte op weg naar het bedenvaartsoord Santiago de Compostelo. De route loopt dwars door de stad. Na de stad bezichtigd te hebben en nog wat tapas te hebben gegeten zijn we weer naar de camper gegaan. Op het moment dat ik dit schrijf dreigt het naar onweer. We zien wel. Vandaag 69 km gereden. Morgen zakken we  eerst af naar het zuiden voor een bezoek aan Madrid. Daarna gaan we dan eindelijk naar Portugal. Burgos  Kathedraal van Burgos  Gezellig pleintje in Borgos  Kathedraal van Burgos

1. Martina:
    10 mei 2017
    Wat een mooie foto,s weer zo kom ik ook nog eens wat te weten over spanje,en tof van je oud collega,s dat ze je begeleiden, zo zie je maar de politie is je vriend fijne avond verder xx.
  2. Martina:
    10 mei 2017
    Wat een mooie foto,s weer .zo kom ik ook nog eens wat te weten over Spanje , tof van je oud collega's dat ze je begeleiden zo zie je maar weer de politie is je vriend.fijne avond nog verder xxx.
  3. Tjcl:
    10 mei 2017
    Man. Dat gaat goed. Lekker rustig aan als een echte AOW'er. Leuk om te lezen. Ook mooie foto's. Volgens mij genieten jullie nu wel. Gaat het met Monique ook goed? Slaap goed.
  4. Nico Ras:
    10 mei 2017
    Zo te lezen is het een prachtige reis gaan jullie via picos de Europa naar Madrid ?
    Goede reis verders
  5. Hans Dissel:
    10 mei 2017
    Gaaf man ik wil dit ook als ik gestopt ben met werken .
  6. Tamara:
    Mooie foto's weer.
  7. Tamara:
    10 mei 2017
    Ik zie nergens het filmpje?!
  8. Tamara:
    Filmpje gevonden
    Voor de gene die het ook niet zagen,even naar boven scrollen van het profiel en dan staat er,verhalen,foto's en video en dan video aanklikken
  9. Nel:
    11 mei 2017
    Goedemorgen erg mooi daar
    Geniet er van
    Fijne tijd
    Nel
  10. Marja:
    11 mei 2017
    Vermoeiend maar o zo de moeite waard
    Op naar Portugal!!