9 en 10 juni

10 juni 2017 - Gijón, Spanje

Vanmorgen 9 juni omstreeks 10.15 uur vanaf de camping vertrokken richting Gijon. Na eerst getankt te hebben begonnen we aan een prachtige , maar zware route. Geen meter vlak en geen honderd meter rechtuit. De route was veel langer als de andere 2 routes waaruit we de keuze hadden. Maar achteraf zeker de goeie keuze gemaakt.. De foto, s zeggen u waarom. Het steeds stoppen kijken en foto, s nemen schoot natuurlijk niet op. Maar ja. Onderweg kwamen we ook veel pelgrims tegen, zowel lopende met een zware rugtas, als op de fiets vol beladen. Onderweg kreeg ik steeds meer respect voor een oud collega, die de tocht ook per fiets vanuit Nederland heeft afgelegd. Voor hem was dit echter maar een "stukkie" Eerder had hij van de Zuidkaap naar de Noordkaap gefietst. Maar ja bij een oud Marinier komt opgeven of afstappen niet in het woordenboek voor. Respect!! Ook onderweg op 1150 meter hoogte kwamen we nog een groep in het wilde levende paarden tegen. Ook mooi om te zien. Na deze prachtige rit kwamen we omstreeks 17.30 uur en na 293 km op camping DEVA in Deva aan. Een plaatsje vlakbij Gijon.  Na alles geïnstalleerd te hebben op deze mooie en grote camping en het vochtgehalte weer op pijl te hebben gebracht genoten van een lekker "bakkie" eigen gemaakte soep. Daarna buiten nog naar het Nederlands elftal gekeken. Liep goed af, maar ben toch bang dat het niet gaat lukken. (eindelijk een Nederlands elftal en geen.......)

Vandaag de 10e was het prachtig weer. Na de koffie besloten met de bus naar Gijon te gaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gij%C3%B3n_(stad)   Een ritje van ca 20 min. Na aankomst wat door de stad geslenterd. Naar de kapper geweest. Knippen en wassen voor 9 euro. Nou ja knippen, het was meer scheren. Dus loop er nu weer verzorgd bij. Daarna naar de boulevard gelopen. Een mooie boulevard en nog mooier strand. Verder weinig over de stad te melden. Nog wel vermeldenswaardig zijn de heerlijke Jacobsschelpen die we hebben gegeten. Was voor het eerst, maar echt heerlijk.

Daarna voldaan weer op de bus gestapt richting camping. Op de camping nog lekker in de zon gezeten, beetje weggedroomd. Na wat gedronken te hebben weer een lekker bakkie soep en op het maken van dit verslag na was de dag weer om. Morgen bivak afbreken en weer verder, u leest binnenkort waarheen.

1. Nel:
    Goedemorgen
    Ziet er geweldig uit heel mooi die natuur
    en ook fijn dat her droog .
    Nou dat haar zal wel opgeknapt zijn je had al niet zo veel maar toch .
    Fijne tijd .
    Groeten .
  2. Tjeerd:
    11 juni 2017
    Geweldig mensen. Jullie genieten nog steeds, of verlang je weer naar de thuisbasis?
  3. Adriaan en Monique:
    11 juni 2017
    Nog niet Tjeerd. Kan wel ineens komen.
  4. De hofjes:
    mooie plaatjes weer!!
  5. Jan:
    11 juni 2017
    Mooie natuur daar wij zitten inmiddels in zuid Frankrijk . Groetjes van ons vieren
  6. Adriaan en Monique:
    11 juni 2017
    Dank je Jan. Wij zijn vanmiddag in Bilbao aangekomen. Groet aan iedereen vanaf hier
  7. Marja:
    11 juni 2017
    Mooie dagen weer zo te zien. Blijf vooral ook pappen en nathouden. Dromen kunnen toch uitkomen zo te zien. Altijd al geroepen als ik niet meer werk koop ik een camper en ben een paar maanden weg. Monique geniet er ook maar lekker van want hier staan de lege bakjes al op je te wachten