6, 7 en 8 mei

8 mei 2017 - Zarautz, Spanje

Zaterdag 6 mei, omstreeks 09.40 uur vertrokken van de camperplaats in Azur. We rijden weer binnendoor snelwegen en tolwegen vermijdend. Mooi weer. Ongeveer 10.50  uur passeren we Frans Spaanse grens. Opvallend weer de controles Frankrijk in. Dit was ook al zo bij de grens België - Frankrijk. Zonder enige controle, zelf geen zichtbare grensbewaking rijden we Spanje in. Na een korte rit van 94 km komen we omstreeks 12 uur aan op Camping "Gran Camping" in Zarauts. We krijgen een prachtige plaats toegewezen met uitzicht op zee. Nadat we ons hadden geïnstalleerd eerst alle was gedaan. Verder wat gegeten, gedronken, de camping verkent en "de vlag gehesen.

Uitzicht over de zee. Uitzicht vanuit camper

7 mei tot nu toe verreweg de minste dag van onze reis. Verdere uitleg lijkt mij overbodig. Door een slechte verbinding, hebben we niets van de wedstrijd gezien en weinig gehoord. Achteraf was dat ook niet zo erg. Eerlijk gezegd had ik al zo'n gevoel. Zondag (14 mei) de laatste kans. Dan komt het goed. In de eigen kuip op gras i.p.v plastic. We zijn tijdens studio sport lekker uit eten gegaan, om de confrontatie te voorkomen. Na de wedstrijd nog wel even de buurman geholpen. Bij hem ging de drukregelaar op zijn gasfles kapot. Gelukkig had ik een reserve bij mij, want probeer er maar eens één te vinden in Spanje. (ander maten). Dit gaf mij toch een goed gevoel. Ik had namelijk een Amsterdammer blij gemaakt.

Restaurant camping Tapas. Tapas

8 mei. Het is vanmorgen, ondanks alles, toch weer licht geworden. Prachtig weer. We verlaten ca 10.00 uur lopende de camping. Berg af naar Zarautz. Daar nemen we de trein naar San Sebastian. Een ritje van een half uur. Kosten 2.90 euro per persoon. We hebben wat rond  geslenterd  in de stad. Koffie gedronken met uitzicht op de mooie en zeer goed onderhouden kathedraal. Daarna doorgelopen naar de boulevard rond de baai van Kontxa. Opvallend was dat op maandag, rond het middag uur daar zoveel, vooral oudere Spanjaarden keurig gekleed liepen te flaneren. Daarna hebben nog wat gegeten in een leuk restaurantje. San Sebastian vonden wij een aardige stad, maar niet om te zeggen, we gaan een keer terug. Smaken verschillen. De treinreis verliep met wat behulpzame Spanjaarden (bij het kopen van een kaartje) weer voorspoedig. Na een heftige klim de berg op waren we ca 16.15 uur weer bij de camper. Omdat we morgen weer verder trekken, hebben we alvast het meubilair opgeruimd en de vlag gestreken.

La Mota Castle Op de boulevard langs de Kontxa Bay.Kontxa Bay San Sebastian Kontxa Bay San Sebastian Selfie in de trein

1. Martina:
    8 mei 2017
    Ik dacht al waar blijf het verslag ,ik zie dat jullie enorm genieten en veel zien leuk zo,n ritje met de trein jammer van die zwarte dag in je vakantie , zondag hopelijk beter xxx.gecondoleerd van arie.
  2. Weijnand en Joke:
    8 mei 2017
    Hoi vakantiegangers,nou petje af hoor, gewoon lekker uit eten gaan, en ook nog een Amsterdammer uit de nood helpen, en dat allemaal op een net iets mindere dag, ,trots op me familie !!!!!! En verder hebben we de indruk dat jullie het weer top hebben. Blijf lekker genieten van al het heerlijks en moois op jullie route, op naar het volgende verslag !! Liefs van twee klussende camperaars......
  3. Ingrid:
    8 mei 2017
    Een heel leuk verslag. En 24 mei de vlag in top.
  4. Tjcl:
    8 mei 2017
    Ja, genieten doen jullie nu wel. De eerste dagen dacht ik dat jullie een wedstrijd ver rijden deden. Mooie fotos en een mooie vrouw. Geniet van de reis. Ik zie nu ook dat het volgen leuk is. En zondag de 14e. Hangbdie vlag maar niet op. Brengt alleen maar ellende en een half gesloopt Rotterdam. Imbicilen. Maar het zullen ook wel weer een ploeg beroeps slopers zijn. Zwaar straffen dat tuig. Ik gun het f.... best wel met uitzondering van Kuyt. Je weet wel waarom. Groeten en tot je volgende bericht.
  5. Tamara:
    8 mei 2017
    Ik heb nu pas tijd en bereik om jullie verslag te lezen. Morgen begin ik bij de 1e dag.
  6. Marja:
    9 mei 2017
    Ziet er goed uit. Mooi weer is de helft van een goede vakantie. En dit is pas de eerste week. Nog veel moois te zien de komende weken. Geniet ervan
  7. De hofjes:
    9 mei 2017
    Goed te lezen dat jullie je zondag gelijk weer herpakt hebben , de bal blijft immers rond! Verder zijn jullie volop aan het genieten leuk om dat vanuit thuis te volgen, Ga zo door!! We blijven jullie volgen! Groetjes
  8. Marijke:
    9 mei 2017
    Weer een leuk verhaal en mooie foto,s en heerlijk genieten van alles wat jullie tegen komen en ook te zien krijgen.Hier en daar lekker eten en genieten.Ik blijf jullie volgen.Groetjes.
  9. Gerrit:
    9 mei 2017
    Genieten A3 en het komt zeker goed a.s. zondag. Leuk om jullie zo te volgen. Groetjes Gerrit en Ria